Followers

Monday, January 31, 2011

LAPOR DIRI

dari Azhar Hamzah

Kepada semua pelajar Mesir yang telah selamat pulang ke Malaysia atau bercuti di luar negara, minta laporkan diri kepada Azhar Hamzah(+60197461059), Aina Azman (+20166947899) atau Ahmad Akmal Aziz (+60193521003).boleh juga dihubungi melalui FB mengikut nama yang tertera.

dari Ahmad Akmal Aziz
Ramai yg tnya macam mana nak hubungi anak/rakan mereka di mesir..
ade 3 cara mcm mne nak hunungi mereka kat mesir.. 
1) pki Telefon Bmbit.. sy mengunakan celcom.. letak +2 diikuti no mereka di mesir.
2) pki Voip melalui internet
3) pki telefon rumah (letak 002... diikuti no mereka di mesir)

klu tak boleh call.. maknanye no anak/rakan tersebut telah di block oleh Gov mesir, dan ianya slalu berlaku kpd no lelaki, hanya ade 1 cara shj utk hubungi.. iaitu 
3) pki telefon rumah (letak 002... diikuti no mereka di mesir)

10 comments:

  1. salam, hari ni saye dah try byk kali call adik di Zagazig using i-talk. sometimes operator ckp panggilan tidak dijawab n nombor tidak dipakai. does it mean no adik saye telah diblock?

    ReplyDelete
  2. salam,sy nak t ye..ade ape2 berite tak tentang pelajar msia di embassy atau pelajar msia yg s2dy di international maahad buuth..smpi skrg xde ape2 berite mereka juga di evacuate atau tidak..plzz shre some info..

    ReplyDelete
  3. salam
    ini berita as in 3 am this morning. saya post di sini sebab ini post palng latest.

    dapat kol kakak saya guna line maxis. digi/celcom memang tak dapat. i-talk dapat. dah try. tapi pheww memang diorg guna betul2 charge mahal sangat2.

    kakak saya di alex.sekarang sedang berkumpul di bangunan mara. (dan sangat2 ramai) yang bersebelahan dengan bank. dan depan rumah ada kereta kebal bersama tentera sebagai pengawasan.
    mereka semua selamat. tetapi tidak berada dalam keadaan tenang kerana keadaan masih tidak selamat.
    kenapa? menurut kakak saya, yang merompak,dan buat kacau bilau tu, hanya banduan yang terlepas, dan orang mesir yang membuat protes tu,tak join sama.
    so tentera tak boleh beza mane satu banduan dan mane satu org buat protes tu. chaos la. even org mesir x tidur malam nak jaga anak dara diorg.
    waktu saya kol tu, mereka sdg makan makanan bungkus je. maggie,biskut etc.

    hanya student alex n cairo yang akan dipindahkan dahulu kerana di situ keadaan chaos.dan yes, student tajaan diberi keutamaan. kesian utk student agama (akak saya cakap) dan apparently diorg tak tahu apa2 tentang evakuasi ni, diorg cuma tahu diorg kene packing barang2 dan berkumpul. tapi berita dah cakap tudm dah sampai kan, Alhamdulillah.

    *tapi kalau tidak dibawa balik ke malaysia, jika mereka di pindahkan ke negara berdekatan, sila preparekan tiket flight untuk bawa pulang ahli keluarga(bagi yang mampu. ) sepatutnya bawak balik mesia ni free. masanila duit tu diguna pada jalan pekdah.

    one more thing, hanya tinggal org malaysia sahaja di situ yer. only malaysians and egyptians. the indo gomen flew back their citizens last night.
    let's hope for the best and pray to Allah.
    semoga mereka selamat, perjalanan selamat dan selamat tiba ke malaysia. Amin.

    ReplyDelete
  4. Salam..

    Nak tanya, Aina, Azhar dan Akmal ni di mana ye..Mesir ke Malaysia..??

    Nak minta bantuan macam mana nak contact pelajar yg masih di Mesir..

    Tq..Hakim - wartawan Kosmo!

    ReplyDelete
  5. semoga mereka selamat pulang ke tanah air

    http://mohamadazhan.blogspot.com/2011/01/ikhwan-muslimin-bakal-menggantikan.html

    ReplyDelete
  6. ya allah..selamat kn lah mereka..T_T

    ReplyDelete
  7. cuba call operator 101 dan minta sambung ke nombor saudara mara di mesir. Saya dah cuba dan berjaya

    ReplyDelete
  8. saya dah cuba byk kali guna 101.operator ckp ringging tak berjawab.yg kerajaan lambat sgt nak brtindak tu kenapa?kerajaan indonesia pun dh bwk balik rakyatnya..kan kita yg selalu bantu mereka kalau berlaku gempabumi.APA DAH JADI??? KAN KATA RAKYAT DIDAHULUKAN..anak mereka tak ada di sana TU YG DOK LENA NYEYAK TU..TAK KAN NAK TUNGGU TENTERA OBAMA SAMPAI KE MESIR KOT!!!!!

    ReplyDelete
  9. saya call kawan saya di zagazig sudah selama 4 hari berturut2..tiada masalah talian telefon. saya menggunakan i-talk..kadarannya rm0.90 seminit...alhamdulillah kawan saya di zagazig selamat..

    ReplyDelete